In cadrul cursului de Marketing, profesorul responsabil de curs, Mara Cristina, impreuna cu profesorul coordonator, Mihaela Rata, au organizat o deplasare de lucru in cadrul companiei Mini Prix. Scopul acestei deplasari este aceea de a face cunoscut cursantilor mediul real de lucru din companiile romanesti, precum si a le oferi o sarcina de lucru practica pentru proiectul lor de absolvire.
In sediul administrativ al companiei Miniprix, unde am fost intampinati cu mult profesionalism si deschidere, dorinta de indrumare si invatare, cursantii au parcurs urmatoarele etape:
1. partea introductiva de warm-up care a constat in jocuri de tip team building cu scopul de a consolida echipa, de a ne cunoaste bine, cu punctele slabe si punctele tari si a construi incredere in coparticipantii la lucru;
2. sesiunea a continuat cu o prezentare a companiei, un istoric al acesteia, schema organizaČ›ionala, toate acestea sub îndrumarea doamnei Mara Cristina, manager de proiect in cadrul acestei companii, precum si a doamnei Elena Despa, director de marketing.
3. dupa ce cursantii au fost familiarizati cu activitatea acestei companii, li s-a prezentat cel mai nou proiect al companiei, "Rochii pentru Miresici la Preturi Mici", un proiect de vanzari cu durata limitata, pe parcursul a doua zile. Aceasta aplicatie a reprezentat o noutate absoluta, cursantii au putut intelege cum se organizeaza un astfel de eveniment, plecând de la buget, pana la discutiile cu furnizorii si ajungând la produsul final, evenimentul de vanzari.
Scopul acestei prezentari a fost acela de a oferi un model pentru ceea ce va reprezenta proiectul final al elevilor, proiect care va fi implementat de catre compania Miniprix pe baza organizarii, planului si sugestiilor elevilor Lauder. Pentru acest scop, elevii au fost impartiti in doua grupe de lucru, grupe carora li s-a distribuit ulterior sarcina concreta, impreuna cu un buget substantial din partea companiei.
4. in aceasta etapa, avand drept scop final impartirea elevilor in grupe de lucru, elevii au trebuit sa parcurga o sarcina de management si lucru in echipa, un exercitiu foarte interesant in care, in doua grupe, elevii au primit jumatate de top de coli albe de hartie, multe capsatoare si mult scotch. Li s-a cerut ca, in 15 minute, sa construiasca un turn inalt. Echipele au fost separate, nu s-au putut vedea intre ele. Fiecare echipa a fost supervizata, pe rand, de catre cei trei coordonatori care au observat implicarea fiecarui elev in parte, au notat calitatile pe care le-au evidentiat, stilul de lucru si integrarea in cadrul grupei. La finalul aplicatiei, fiecare membru al echipei a fost rugat sa propuna un leader, justificând alegerea. Sesiunea de propuneri si justificari i-a ajutat mult sa inteleaga ce calitati trebuie sa aiba un leader in cadrul unui proiect.
Juriul apoi a deliberat pe baza observatiilor obiective si, la final, s-au stabilit cele doua echipe cu leaderii lor.
5. dupa aceasta aplicatie a urmat vizita in depozitul Miniprix unde elevilor li s-a explicat cum functioneaza intreaga linie de distributie, atat pentru magazinele fizice cat si pentru magazinul on-line, felul in care se lucreaza, se receptioneaza comenzile si se trimit ulterior catre client. La sfarsitul acestui tur am facut o vizita si in studioul foto al companiei.
6. ultima etapa de lucru a fost, desigur, vizita in cela mai mare magazin MiniPrix, pentu a vedea cum functioneaza si cum este implementat concret ceea ce ei au invatat in mod teoretic.
La sfarsit copiii au primit cadouri din partea companiei si urmeaza sa inceapa lucrul in cele doua echipe, cu bugetul pe care il au la indemana, si cu un termen intermediar alocat, pregatindu-se astfel pentru urmatoarea intalnire.
Mult succes! :)